Блогърите в мрежата. А ти какъв си?
март 5, 2009 в 12:52 pm | Публикувано в Uncategorized | 45 коментараЕтикети: активни, блогъри, заблудени, категории, качествени, мрежа, пасивно, сео, ти, четири
Колкото и да ги мисля нещата все не откривам повече от четири вида блогъри, които се срещат в мрежата. Всеки се характеризира по различен начин, и това може да допринесе за неуспеха, или успеха на неговия блог. Тези четири вида блогъри се определят от четирите категории, които мисля са най – разпространени, а може би и единствени…
Заблудените блогъри. Със сигурност сме ги срещали много, да не кажа че по – голямата част са такива. Това най – често са тези, които нямат какво да правят и заради това си създават блог, в който 90% от статиите са копирани, изключение правят поздравителните, състоящи се от два – три реда текстове, които са насочени към някой празник, за който автора най – често не е и чувал, но решава и той да подкрепи хилядите сайтове, които ни затрупват с тези честитки. 3 / 4 от статиите са копирани от чужди блогове и сайтове, а и доста често не се споменава източника. Повече публикации не разбира дори блогъра, който ги е копирал, но очаква да накара хората да му станат редовни читатели, без дори да споменава някъде за своя блог. Той не се занимава със сео, защото в това не намира смисъл. Много често този тип блогъри купуват домейни и хостинг пакети за своите кътчета в интернет, но и голяма част от тях след първия месец са офлайн, защото човека пуснал блога, решава да търси другаде своя успех.
СЕО Маниаци. Те не идват от сеЛо, но за сметка на това са вманиачени и искат да направят своя блог известен, като не полагат почти никакви грижи за материалите в него. Още преди да пуснат своята първа статия те са изрекламирали блога си във всички български, та дори понякога и чужди страници, където може това да се направи. Регистрирали са го във всякакви търсачки и са го казали на всичките си приятели. Индексират някакви посещения през първите дни, но те стремглаво намаляват, защото човека е проумял, че само реклама не стига за хубав блог, а и че публикациите трябва да бъдат интересни и изпипани. Много често блогрола им съдържа над 100 блога, което обаче не помага за успеха на сайта, защото с нищо не могат да бъдат грабнати читателите.
Пасивно – Активни. Колкото и да не ви се вярва има и такива блогъри. Много често те имат и много редовни читатели, но мен не могат да ме грабнат по никакъв начин. Пишат статии веднъж на 3-4 месеца, когато са се сетили, че имат регистрация в wordpress или някъде другаде. Пускат честитки по повод различни празници, а десетки хора се редят да благодарят и да връщат пожеланията. Странно как имат толкова читатели при такава малка активност. Те не се интересуват от СЕО-то, като най – често дори нямат меню блогрол, защото си следят само своя блог, когато се сетят за него. Истина е обаче, че има подобни блогъри, които пишат интересни неща, но интервалите, на които ги пускат се равняват на два пъти сменяне батерията на часовник. Точно заради това не чета автори, които не публикуват никакви материали в продължение на месеци.
Качествени. Думата е по – подходяща за самите блогове, и заради това ще се обърнем към тази категории като към стойностни блогъри. Много често те са провокатори, но изразяват октрито гледната си точка, имат мнение по най – различни теми. Феновете и хейтърите са поравно. Винаги могат да изненадат читателите си с нещо ново и интересно. Обръщат внимание на проблемите, но не се оплакват само, а дават предложения за оправянето им, както и идеи за по – добро развитие. Това са блогърите, които те държат в напрежение до следващата статия. Те също са много в мрежата, катко тези от първите три категории, но много често техния талант остава незабелязан. Или по – точно на тези, които не разпространяват своя блог. Това са тези странни хора, които мислят че блога няма нужда от реклама, и коментари в него, защото важното е да се изрази човека ( малко странно, защото дневниците вършат същата работа, пък да си правиш блог, вместо да си пишеш на тетрадка… )
Смесени. Винаги може да се срещнат блогъри, които да са част не само от една от посочените категории, а от две, три, та дори от всички. Те много често са доста добри, но може и това да има обратен ефект.
Ти от кои блогъри си?
45 коментара »
RSS feed for comments on this post. TrackBack URI
Вашият коментар
Създаване на безплатен сайт или блог с WordPress.com.
Entries и коментари feeds.
Ти ли си измислил имената на категориите? 😀
Comment by Splashy— март 5, 2009 #
Правиш ли разлика м/у CEO – Chief Operating Officer и SEO – Search Engine Optimization 🙂
Comment by Марти— март 5, 2009 #
Аз ги измислих 🙂
Марти: За сео-то имам предвид тези маниаци на тема реклама, без особен смисъл 🙂
Comment by arrowsss— март 5, 2009 #
Аз съм нов и не разбирам… Определено си мисля, че всякакви класификации са излишни, когато става дума за блог. То това му е и интересното, защото колкото различни блогващи, толкова различни блогове…
Comment by Димитър— март 5, 2009 #
Да, но има такива, които си правят блог, но тяхното въобще не прилича на такова… Това да копираш и да пускаш десетки статии, които не са авторски на ден, не е нормално. Да не говорим за блоговете, в които няма кой знае какво, а авторите са с огромни претенции
Comment by arrowsss— март 5, 2009 #
Хе-хе, много добра класификация! Като я гледам, не виждам къде другаде бих могъл да се причисля, освен към „качествените“, колкото и нескромно да звучи 🙂
Comment by Майк Рам— март 5, 2009 #
Точно за там си си, според мен 🙂
Comment by arrowsss— март 5, 2009 #
Забавен си 🙂
Comment by Димитър— март 5, 2009 #
Аз предпочитам да съм Chief Executive Offecer (CEO), ако може!
Comment by Bunny— март 5, 2009 #
Опа Officer, извинявам се! :р
Comment by Bunny— март 5, 2009 #
Да бе Executive, в смисъл SEO и СЕО изписано на български… малко ми се размива.
Comment by formulaedno— март 5, 2009 #
Може. 🙂 То всеки блогър търси оптимизация и линкове, но аз се насочих точно към маниаците, за които това е цел 🙂
Comment by arrowsss— март 5, 2009 #
Интересна статия, Яворе!
Напомни ми за една стара моя, където съм погледнал типовете блогъри от различна глена точка – Десетте типа блогъри.
За SEO маниаците само едно нещо мога да кажа – пишат за търсачките, но не и за посетителите. Съдържанието им често е нечетимо или прелива от ключови думи.
Поздрави!
Comment by Димитър Николов— март 5, 2009 #
Благодаря.
Твойта изглежда интересна, а и добре си ги избрал! 🙂
Comment by arrowsss— март 5, 2009 #
Според мен е малко неточно това за пасивно-активните, но и ти сам казваш, че може да има смесен тип блогъри. Мисля,че от тези, където се пуска „от дъжд на вятър“ някоя статия, може да има изключително качествени неща, така че, който има интерес от качествени материали, а не от ежедневни брътвежи на килограм от хора без работа, ще посещава именно тях.
Представи си например един технически блог, или пък с друга определена тематика- къв е смисълът да бълва за ланския сняг. А и на такива блогъри малок им пука, че ди „загубил интерес към тях“ 🙂 За всеки влак си има пътници
Comment by венко— март 5, 2009 #
Точно от ,,пасивно – активните“ има качествени блогъри и техни писания, но пишат много рядко точно тези, и точно това не ми харесва. Макар че може и да е за добро 🙂
Comment by arrowsss— март 5, 2009 #
Chief Executive Officer бе, хора.
Не съм съгласен с това за пасивно-активните. Лично аз следя 1 или 2 такива и не е вярно, че качество=количество. Не трябва да се поства насила. Когато пуснат нова публикация, наистина си заслужава.
Не схващам схемата…
Comment by marerittet— март 5, 2009 #
marerittet просто казах, че аз не ги харесвам 🙂
Comment by arrowsss— март 5, 2009 #
А блогърите, които използват блоговете си като журнал, а не като средство за комуникация, какви са?
Comment by Лъчезар Пламенов Томов— март 5, 2009 #
@Лъчезар, много добър въпрос 🙂 Зададох си го, преди да прочета типовете.
Аз съм в първите 2 типа май (скучните и досадни ли беше…). Замислих се обаче къде попадат повечето ми блогове от ролл-а – на технически лица, които споделят tip-ове по свой собствен начин (не като научна статия или урок) и са ужасно полезни, без да ги чакам с интерес (като твоя качествен тип). Или пък редовните блогъри, които блогват като по часовник.
Но нейсе 🙂
Comment by nofearinc— март 5, 2009 #
Нищо лошо няма в това, макар че не посещавам такива блогове 🙂
Comment by arrowsss— март 5, 2009 #
No offense, но си малък още 🙂 Ако си в сфера, в която проблемите се решават директно и ефективно онлайн, това ти спестявя време, пари, нерви и покрай тях – всичко останало.
Comment by nofearinc— март 5, 2009 #
Не се открих сред нито един от изложените типове. 🙂
Аз бих се определила като алтернативна блогърка, тъй като пиша за нещата, които ме вълнуват, а не за онези, за които всички пишат. Писнало ми е от кудкудякъне около „обществено- значими“ теми. 🙂
Comment by Пътева— март 5, 2009 #
Кудкудякане*
Comment by Пътева— март 5, 2009 #
Здравей !
Попаднах на блога ти случайно като разглеждах блогролове 🙂 И така :
Това за заблудените блогъри не ме устройва поради една причина а тя е, че сме блогъри и трябва да се подкрепяме 😉 . До някаква степен си прав за това, но си има и Creative Commons, които трябва да се спазва. Аз лично на моя блог не съм сложил CC, но ако видя някои моя статия в нета веднага ще си сложа, но какъв смисъл?? Те ще продължават да си копират.. Така, че няма отърване 😉
Поздрави Виктор!
Comment by Виктор— март 5, 2009 #
А Вие, arrowsss, от кои блогъри сте?
Comment by Графът— март 5, 2009 #
Интересен поглед върху нещата. 🙂
Comment by billiemar— март 5, 2009 #
Графе: Виждам се при смесените 🙂
Comment by Arrowsss— март 6, 2009 #
Ами, аз в началото си правех блога за мен самия- ако се задържат читатели- супер, ако не- не. Но с времето нещата се попромениха и сега се осъзнавам по-скоро като активно-пасивен, но това е съвсем от скоро… иначе, знам ли, заблудено-отнесен 🙂
Comment by ѣрен— март 6, 2009 #
Много добра статия 🙂 Радвам се, че твоят блог се развива -никога няма да имам толкова коментари,както ти в блога си. Причислявам те към „качествените“.
Comment by Ruslan Trad— март 6, 2009 #
Благодаря 🙂
Comment by arrowsss— март 6, 2009 #
Аз пък въобще не се имам за блогър. Но така, като си ги групирал, чист вид не може да има, поне според мен:)
Comment by Jaguar— март 6, 2009 #
Благодаря за споделената статия…
И аз започвам една поредица за блогъри; по-скоро съвети за начинаеши…
http://bulpete.wordpress.com/2009/02/25/blog/
Но определението за типовете блогъри на Тодор Христов от http://www.alabala.org/1017.html
до голяма степен се покрива с твоето…
Comment by bulpete— март 6, 2009 #
Кажи сега мен за какъв ме вземаш. 😉
Comment by ssk— март 6, 2009 #
Пасивно – активен и качествен 😉
Comment by arrowsss— март 7, 2009 #
‘Пасивно-активен’… Не е ли оксиморон?
Звучи ми като ‘умния глупак’ и ‘големия малчо’ 🙂
Comment by nofearinc— март 7, 2009 #
Може 🙂
Comment by arrowsss— март 7, 2009 #
Аз съм блогър тип ДНК !
ДНК = дреме ми на к*ра 😀 😀
Comment by EMpire— март 7, 2009 #
Много модно стана да си блогър в днешно време, колко глупости са се изписали по тия блогове, не е истина! Няма лошо! От всичко по малко!
Comment by Бонд— март 7, 2009 #
На мен ми е трудно да дам оценка за себе си. Мога, но ще е твърде субективна, затова ще те помоля, да ми кажеш от кои съм.
Не се ебавам, ей 🙂
Comment by БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ— март 10, 2009 #
Качествени са ти статиите, значи отиваш към четвъртата графа, само дизайна не ми харесва на блога ти 🙂
Comment by arrowsss— март 11, 2009 #
Хаха, точно дизайна много ме кефи. Не е ли готин – светъл такъв. Не знам, субективно е, но преди време питах посетителите, дали да го променя с резервния (сив) и масовото мнение беше, че си е добре.
Comment by БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ— март 11, 2009 #
По принцип по темата дизайн моето мнение не е много ценно според мен, и не трябва да го приемаш много … все пак виж и на моя блог дизайна, не е кой знае какво 🙂 Опитах да го сменя, но много си го харесвам от преди… 🙂
Comment by arrowsss— март 11, 2009 #
Странно приемах блога като чукане в оковите на Аза, и секс с другите ЕГО-оковани . А то кво се оказа , че съм статистика отново!
Comment by Enoch— март 14, 2009 #
Тия работи си ги пиша само аз, и аз си ги мисля, а допълнително и статията е хумористична.
Comment by arrowsss— март 15, 2009 #