Какво представлява България? Чакане, опашки и грубо отношение
септември 18, 2008 в 6:57 pm | Публикувано в Аз, България | 7 коментараЕтикети: България, карта, лична, обслужване, чакане
Където и да отидем – чакаме, каквото и да правим – чакаме, навсякъде опашки, на много места лошо отношение. Това представлява картинката в България.
Където и да отидем ни се случва едно и също нещо. Бавната работа се съчетава с лошото обслужване и грубото отношение. Важното е да бъдеш унизен.
Каквото и да си говорим в България винаги чакаме. Чакаме в книжарницата, в супермакета, в аптеката, в КАТ за нови номера, в районното за издаване на нови документи – навсякъде.
Преди няколко месеца станах на 15 години, наложи се да си извадя паспорт и лична карта заради пътуването ми в Германия. Отивам рано сутринта в 9-то районно управление в София, за да си подам документите за лична карта. Опашката не беше голяма – няколко човека, но работата бе много бавна, когато дойде моят ред, разбрах че таксата не може да се даде на място, а трябва да се отиде в банка, където да се плати. Явно е било много трудно да се направи едно гише за плащане, но по-лесно е всички да ходят до някоя банка и да плащат там…
Е, както и да е отидох до банката платих и отново се наредих на опашката, отново идва реда ми, този път се оказва, че в това районно управление са премахнати експреснити поръчки, а трябва да се чака 30 дни за документите, за съжаление това не ме устройваше и трябваше да отида в 3-то районно където се обслужват едновременно хората и от двата района. Чакането тук беше голямо, но най-накрая успях да направя поръчката за лична карта. Премина ми половината ден в това занимание. След няколко дни си взех документите и бях готов за пътуването.
Никoй не обича да чака, а и никoй не трябва да чака , но за съжаление в България поне за сега това е невъзмовно. Да се надяваме, че положението ще се оправи поне малко и след няколко години тази статия няма да бъде актуална.
7 коментара »
RSS feed for comments on this post. TrackBack URI
Вашият коментар
Създаване на безплатен сайт или блог с WordPress.com.
Entries и коментари feeds.
Така е във всички държавни учреждения – не само МВР, ами данъчно, КАТ, община и къде ли още не. Но си голям оптимист, ако смяташ че нещата ще се оправят в обозримо бъдеще… Виж след 20-30 години може и да стане. Но не защото ще се намали бюрокрацията, а защото ще се намали населението…
Comment by bgfakt— септември 18, 2008 #
Сред българите има подобна нагласа за чакане по опашки.Често пъти хора,особено по-старите 55 годишни и нагоре,се нареждат инстинктивно,ако видят навалица някъде.Това е абсурден навик от миналото на соца.Не знам дали родените в края на социализъмЪ помнят или са чували за епичните опашки,правене на списъци и мярката за неотклонение-подписка на всеки кръгъл час,за да се сдобиеш с телевизор или някаква друга екстра.
Сещам се за мои познати пенсионери,които няколко години поред се бутаха в пощенските клонове за пенсията и упорито отказваха да я получават през банкомат.Преди има-няма гогина(чак сега),влезнаха в 20 век.
НОСТАЛГИЯ или деформиран манталитет е това.
Начинът да се преодолее явлението в инстанциите е само един-да бъдат изритани от там,но да няма никаква приемственост,защото и един да остане,той ще „обучи“ новите попълнения и нищо няма да се промени.
Comment by БАЛТАЗАР ИВАНОВИЧ— септември 18, 2008 #
Така е, за съжаление сме много ЖАЛКА държава и се съмнявам и за в бъдеще изобщо да се оправим!!!!! 😦
Comment by unknown— септември 18, 2008 #
Стига сте се оплаквали толова от те
Comment by unknown— септември 18, 2008 #
Живея в Кувейт. Тука за да си смениш личната карта с нова звъниш по телефона и набираш ЕГН-то си с цифрите на телефона а след това цифрата за услугата преиздаване на личната карта. Един глас ти казва да се обадиш след 1 седмица. Званиш след една седмица и пак си набираш ЕГН-то. Един глас ти казва отиди на машина номер 9 и си вземи картата. Отиваш в учреждението на машина номер 9 , пускаш си старата карта и машината прочита кода , намира ти новата карта и ти казва да вкараш в дупката две банкноти по един динар (около 10 лева). Като ги вкараш машината ги разпознава и ти пуска новата карта. Това е.
Дали ще доживея да видя такова обслужване и в България.
Comment by Kuwait— септември 18, 2008 #
Стига сте се оплаквали от тези опашки и чаканя си е му м…а, кво да се прави.
Само да кажа, че на много места това не зависи от служителите, а от началниците да назначават повече хора и да пенсионират тези дето им е дошло времето за това, освен това публична тайна е че на повечето места софтуера на повечето институции не е добър и това допълнително нагнетява атмосферата. Има и нещо друго, че ние Бг-те сме си едно племе мизерно и постоянно се ръгаме и псуваме един през друг и няма толеранс към останалите. Това го няма никъде другаде….софтуера си е наред и хората (клиентите, потребителите) са учтиви и търпеливи.
Разбира се има и някои поделения на съответните институции в които служителите си клатят краката, ама не навсякъде. За заплати да не говорим – 350-400 лв брутна, отношението на клиентите към служителите, многото работа и куп други проблеми, които не са видими….всичко това демотивира служителите на някои места, което не е редно, но всичко това е един омагьосан кръг от който няма излизане и всичко зависи от „шефовете“
Мога да говоря още много по въпроса, но толкова от мен
Comment by unknown— септември 18, 2008 #
за съжаление ми се струва че темата ще бъде актуална още доста време…
Comment by El Casto— септември 19, 2008 #