Какво представлява България? Чакане, опашки и грубо отношение

септември 18, 2008 в 6:57 pm | Публикувано в Аз, България | 7 коментара
Етикети: , , , ,

http://bglabradors.files.wordpress.com/2008/01/show.jpgКъдето и да отидем – чакаме, каквото и да правим – чакаме, навсякъде опашки, на много места лошо отношение. Това представлява картинката в България.
Където и да отидем ни се случва едно и също нещо. Бавната работа се съчетава с лошото обслужване и грубото отношение. Важното е да бъдеш унизен.
Каквото и да си говорим в България винаги чакаме. Чакаме в книжарницата, в супермакета, в аптеката, в КАТ за нови номера, в районното за издаване на нови документи – навсякъде.
Преди няколко месеца станах на 15 години, наложи се да си извадя паспорт и лична карта заради пътуването ми в Германия. Отивам рано сутринта в 9-то районно управление в София, за да си подам документите за лична карта. Опашката не беше голяма – няколко човека, но работата бе много бавна, когато дойде моят ред, разбрах че таксата не може да се даде на място, а трябва да се отиде в банка, където да се плати. Явно е било много трудно да се направи едно гише за плащане, но по-лесно е всички да ходят до някоя банка и да плащат там…
Е, както и да е отидох до банката платих и отново се наредих на опашката, отново идва реда ми, този път се оказва, че в това районно управление са премахнати експреснити поръчки, а трябва да се чака 30 дни за документите, за съжаление това не ме устройваше и трябваше да отида в 3-то районно където се обслужват едновременно хората и от двата района. Чакането тук беше голямо, но най-накрая успях да направя поръчката за лична карта. Премина ми половината ден в това занимание. След няколко дни си взех документите и бях готов за пътуването.
Никoй не обича да чака, а и никoй не трябва да чака , но за съжаление в България поне за сега това е невъзмовно. Да се надяваме, че положението ще се оправи поне малко и след няколко години тази статия няма да бъде актуална.

Advertisements

7 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Така е във всички държавни учреждения – не само МВР, ами данъчно, КАТ, община и къде ли още не. Но си голям оптимист, ако смяташ че нещата ще се оправят в обозримо бъдеще… Виж след 20-30 години може и да стане. Но не защото ще се намали бюрокрацията, а защото ще се намали населението…

  2. Сред българите има подобна нагласа за чакане по опашки.Често пъти хора,особено по-старите 55 годишни и нагоре,се нареждат инстинктивно,ако видят навалица някъде.Това е абсурден навик от миналото на соца.Не знам дали родените в края на социализъмЪ помнят или са чували за епичните опашки,правене на списъци и мярката за неотклонение-подписка на всеки кръгъл час,за да се сдобиеш с телевизор или някаква друга екстра.
    Сещам се за мои познати пенсионери,които няколко години поред се бутаха в пощенските клонове за пенсията и упорито отказваха да я получават през банкомат.Преди има-няма гогина(чак сега),влезнаха в 20 век.
    НОСТАЛГИЯ или деформиран манталитет е това.
    Начинът да се преодолее явлението в инстанциите е само един-да бъдат изритани от там,но да няма никаква приемственост,защото и един да остане,той ще „обучи“ новите попълнения и нищо няма да се промени.

  3. Така е, за съжаление сме много ЖАЛКА държава и се съмнявам и за в бъдеще изобщо да се оправим!!!!! 😦

  4. Стига сте се оплаквали толова от те

  5. Живея в Кувейт. Тука за да си смениш личната карта с нова звъниш по телефона и набираш ЕГН-то си с цифрите на телефона а след това цифрата за услугата преиздаване на личната карта. Един глас ти казва да се обадиш след 1 седмица. Званиш след една седмица и пак си набираш ЕГН-то. Един глас ти казва отиди на машина номер 9 и си вземи картата. Отиваш в учреждението на машина номер 9 , пускаш си старата карта и машината прочита кода , намира ти новата карта и ти казва да вкараш в дупката две банкноти по един динар (около 10 лева). Като ги вкараш машината ги разпознава и ти пуска новата карта. Това е.
    Дали ще доживея да видя такова обслужване и в България.

  6. Стига сте се оплаквали от тези опашки и чаканя си е му м…а, кво да се прави.
    Само да кажа, че на много места това не зависи от служителите, а от началниците да назначават повече хора и да пенсионират тези дето им е дошло времето за това, освен това публична тайна е че на повечето места софтуера на повечето институции не е добър и това допълнително нагнетява атмосферата. Има и нещо друго, че ние Бг-те сме си едно племе мизерно и постоянно се ръгаме и псуваме един през друг и няма толеранс към останалите. Това го няма никъде другаде….софтуера си е наред и хората (клиентите, потребителите) са учтиви и търпеливи.
    Разбира се има и някои поделения на съответните институции в които служителите си клатят краката, ама не навсякъде. За заплати да не говорим – 350-400 лв брутна, отношението на клиентите към служителите, многото работа и куп други проблеми, които не са видими….всичко това демотивира служителите на някои места, което не е редно, но всичко това е един омагьосан кръг от който няма излизане и всичко зависи от „шефовете“
    Мога да говоря още много по въпроса, но толкова от мен

  7. за съжаление ми се струва че темата ще бъде актуална още доста време…


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.

%d bloggers like this: