А после децата са глупави…

август 10, 2008 в 1:39 pm | Публикувано в България, Образование | 8 коментара
Етикети: , , ,

Слушали сме много за това че децата затъват, стават все по-необразовани, глупави, невладеещи родният си език, незнаещи таблицата за умножение, намиращи ученето за нещо тъпо, нещо което е загуба на време и не е интересно.Тези и подобни думи може да се прочетат навсякъде в интернет, да се чуят навсякъде и от всички – обикновени хора, управляващи, родители, учители.

И аз не подкрепям много неща в българското образование, но не е нормално дете на 6, 7 години да изучава в училище всеки ден по 5 или 6 часа, някои, от които са английски, искапнски, немски език(и то всеки ден).Не може часовете за изучаване на чужди езици да бъдат повече от тези за усвояване на българският език.

Да не говорим, че в детските градини лелките се опитват да учат децата на английски език, макар и на много ниско ниво, това е трудно за усвояване, щом не знаеш българският, майчин език до съвършеснтво.Има ли смисъл от толкова ранна детска възраст децата да се превръщат в машини за учене.Не е ли по-добре от малки да изградят някаква представя за живота и нещата около тях?От какъв зор трябва като заведем децата си в зоопарка и ги попитаме“Това животно с черно-бели ивици знаеш ли какво е?“ и те да мълчат.

Защо трябва от малки да бъдат толкова натоварени, няма ли да е по-лесно и за тях и за всички първо да научат основни неща от историята на България, да знаят къде се намира нашата държава на картата и кой е написал Ангелинка.

Как може едно малко дете да учи чужд език, като на български не знае, някои от изучаваните думи в училище.После всички се чудят защо децата не искат да ходят на училище, правят се на болни и приемат ученето за наказание.Щом от малки имат такова натоварване, как ще искат да продължат да се изучават.Защо всяко дете не знае основни неща, а чак след това да мислим за допълнителните, защото не всеки може да научи чужд език, но всеки трябва да знае български.

Няма смисъл да обвиняваме децата, че не учат, ако наистина това, което се изучава в училище идва в повече за тях, но какво знам аз…Аз съм просто едно 15 годишно момче, което иска да покаже какво мисли, явно тези които определят какво да се изучава в училище им е трудно да го разберат.Нека продължаваме да натоварваме децата от малки с тези работи, и после отново да хулим, че не знаят нищо, и че бъдещето на България не е цветно.

Не казвам да не изучават нищо в училище, но нека първо усвоят основните неща, тези които ще са им полезни в живота, и после да започнем да мислим за изучаване на чужди езици, психология, анатомия и т.н

Advertisements

8 коментара »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Ранното изучава на чужд език в училищата е породено от амбиции на родители, но да знаеш, че малките много по – добре усвояват език. А и 5 -6 часа, но по 30 минути и с две големи междучасия, поне така беше по мое време. 🙂

  2. Според мен, като начало е най-важно да бъде усвоен добре родният език, а който има сили, желание и амбиции нека да учи и чужд език.

  3. Темата не може да се обхване лесно – твърде обширна е. Но според мен основното е не толкова програмата (за българския език няма спор!), колкото начина на обучение.
    „Аз съм просто едно 15 годишно момче, което иска да покаже какво мисли, явно тези които определят какво да се изучава в училище им е трудно да го разберат” – ето това е гвоздея на програмата! Децата не трябва да се превръщат в машини за учене, а в мислещи индивиди. А това могат да направят само учителите. Затова всеки в живота си помни някой учител – без значение по какъв предмет е бил.

  4. Доколкото съдя от собствения си опит в училище, часовете по „български език“ след 5 клас са абсолютно излишни. Аз лично не си спомням нищо от тия часове, а мисля, пиша добре и правилно.

    Езикова култура се добива с използване на езика, с четене на книги, с писане и с приказване, а не с буквоядство и зазубряне на странните наименования на речеви форми.

  5. long, съгласен съм напълно.
    За това часовете по литература или както там могат да се нарекат трябва да събубждат интереса на учениците към четенето, а те всъщност напротив – съвсем го убиват заради зле подбраната програма, несъобразена с възрастта на учениците и заради кретенски написаните учебници пълни с „академични“ лафове, а не с разбираеми думи.

    Освен това въобще не се развиват уменията за разсъждаване – може да разсъждаваш само в рамките на определена позволена схема.

    Да не говорим, че в училищата в други държави се набляга на писането на есета да речем от учениците, но понеже нашите ученици никога не са учени да правят подобно нещо, на изпитите за 8-и клас (които са по някакви чужди образци) вместо есе беше сложен малоумен преразказ от името на героя в произведението – примерно от името на Белчо или Сивушка.

  6. Амм, всъщност материалът по български език в 6 и 7 клас е най – важен и именно той влиза в матурата…

  7. Станиславе, не точно.В матурата влизат и литературни произведения като „Тютюн“ и „Железния светилник“, които съвсем не се учат в 7 клас. Бре, тоя път по чудо съм изцяло съгласна с Лонганлон и изцяло разочарована от блог, в който влизам за пръв път. Не че нещо… първо изчетох всички публикации, за които имах нерви и… пуф, не искам да навлизам в подробности, ама как можеш да критикуваш нечие ниво по български език, като ти сам го членуваш грешно?!

  8. Не съм съгласен с теб.

    Идеята на училището е да даде на децата знания и умения, които да ползват в живота. Не виждам с какво е полезно да се знае кой е написал Ангелинка. Чуждите езици, Психологията и Анатомията са много по-полезни. Лошо е, че не можеш да разбереш това – за това е виновна образователната система.

    Часовете по Български език са необходими – това е ясно. Часовете по Литература обаче трябва да са по-малко в гимназията. В крайна сметка литературата е изкуство – както музиката и рисуването. Не виждам причина на нея да се отделя толкова повече време.

    Българският език се усвоява и извън училище. Необходими са повече часове по чужди езици, защото хората обикновено не се занимават с тях извън учебните часове. Чуждите езици трябва да се учат от ранна възраст, защото така се усвояват по-лесно и по-добре и така не са „чужди“. Относно компетентността на преподаващите – определено повечето от тях не са достатъчно квалифицирани. Освен това по някаква причина министерството е решило, че трябва да се учи Британски английски. Според мен е много по-полезно да се учи Американски английски – той се използва много повече.

    Чуждите езици са много важни специално за българите, защото достъпната информация на Български език е изключително малко. Освен това Английски се учи по цял свят – добил е роля на международен език, така че е нормално и в България да се изучава.

    Не мисля, че проблемът на образованието е, че от децата се очаква прекалено много. Преди 20 години се е очаквало много повече и въпреки това децата са се справяли по-добре. Проблемът е, че се учат ненужни неща, а необходимите или се пропускат, или се учат по грешен начин. До голяма степен преподавателите не са достатъчно компетентни, но Министерството на образованието също има голяма вина – учебния план е безумен. Има и още един проблем – липса на материална база.


Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Промяна )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.
Entries and коментари feeds.

%d bloggers like this: